Praktikvecka 2. Jag börjar bli lite varm i kläderna.

Då var det fredag igen och ännu en praktikvecka har förflutit. Det har varit en väldigt lugn och mysig vecka. Jag har fått en del fortlöpande uppgifter som jag långsamt betat av under dagarna. Till största del har jag jobbat med pressklipp och fortsatt korrekturläsning på Hargs bruk, del II.

Det är skönt att ha några egna mer långtgående projekt som man själv kan avsätta tid för. Det har blivit lätt att planera min tid och att få ett större projekt att arbeta med känns lyxigt. Jag börjar känna mig hemma här, kanske lite för mycket. Men då är det bra att Hargs bruk ger mig några grundregler att följa så att jag inte blir för odräglig: ”Går någon och sofver bör han knipas i örat eller näsan.” Det är nog bäst att jag låter bli att sova på arbetstid då…

Alex

Igår fick jag ett ryck och satte jag igång med att kalka av Moccamastern så att vi kan lyxa till det med extra gott kaffe på eftermiddagarna. Gott kaffe sporrar en verkligen. Annars är det väldigt inspirerade att vara omgiven av så många fina fotoböcker och jag bläddrar ofta i dem när jag behöver titta upp från korrekturläsningen. Ni ska bara veta vilka fantastiska verk som gömmer sig här på kontoret!

Hoppas ni alla får en väldigt trevlig helg!

Alex

Det här inlägget postades i Besök hos förlaget, Kulturhistoria och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

