Praktikvecka 3. Mycket mat och lite tetris.

Nu när man praktiserar på ett förlag som producerar en del vackra kokböcker så måste man också få briljera lite med sin kokkonst. Precis så tänkte jag när jag i måndags vid lunchtid packar upp egengjord ravioli som jag stått och gjort i helgen. Men tji fick jag när jag öppnade lunchlådan och upptäckte att all ravioli hade klibbat ihop till en stor boll, som dessutom gick sönder i flera bitar när jag lite smidigt skulle få ner min stora pastaboll i grytan. Inte bara åkte all den goda fyllningen ut ur raviolin vid kokningen, det såg inte helt aptitligt ut heller. Håll ut, håll minen och hoppas mitt rykte som gourmand inte är helt förstört.

bildFör att istället övergå till jobb, så har jag haft en del att syssla med under veckan. Det har blivit mycket faktagranskning, en del skrivande och tidvis mycket bokpackande. (Den främsta lärdomen jag fått av att packa böcker, förutom hur man packar dem så att böckerna inte skadas, är att jag aldrig kommer vinna i en match tetris mot Hanna. Jag har aldrig sett någon packa så snabbt och effektivt!) Anledningen till att vi behövde packa så många böcker den här veckan var att vi skulle fylla på sortimentet på Skissernas Museum i Lund. Igår åkte vi iväg med två bilar, fullpackade med böcker. Väl där satte vi igång att packa upp alla lådor, prissätta och fylla på deras lager. Så har ni ändå vägarna förbi Lund och letar efter konstböcker så är Skissernas Museum ett bra tips då de har ett stort, välsorterat sortiment just nu.

För att väga upp måndagens fiasko avslutar jag veckan med att bjuda Hanna och Lena på banankaka, och håller tummarna för att mitt kulinariska rykte återhämtar sig.

Alex

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

