Praktikvecka 5. Vad händer i helgen?

Först och främst vill vi passa på att gratulera Thomas Wahlström som är vår vinnare i veckans tävling här på bloggen. Grattis! Exotiska utflykter runt Öresund dimper snart ner i en brevlåda nära dig. En perfekt guide när våren långsamt gör sitt intåg, lederna tinar upp och man känner för ett äventyr, lite lagom långt bort.

Här på förlaget gör vi oss redo för katalogutskick. När man, som jag, uppdaterar förlagets museikontakter märker man att det är sportlov på gång i Skåne. Museerna håller verkligen igång och man blir riktigt sugen på att hitta på något roligt. Ett hett tips för helgen är därför att avlägga en visit hos något av Skånes många museer.

Men själv blir jag mest av allt sugen på att ta en enkel promenad i Pildammsparken. Igår eftermiddag fick jag nämligen texterna till boken om Pildammsparken i min hand. Jag tycker nog att det är lite extra kul att läsa då jag spenderade en stor del av min barndom där. Kanske blir det en helgpromenad i den fina parken?

Oavsett vad ni där ute hittar på, så hoppas jag att ni får en himla trevlig helg!

Alex

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Praktikvecka 5. Vad händer i helgen?

  1. Thomas skriver:

    Hej Alex,

    Tack för den otroligt fina boken Exotiska utflykter runt Öresund, den blir ett trevligt tillskott när våren börjar närma sig och det är dags att ge sig ut i det fina vädret.🙂

    //Thomas

Kommentera

